Duktig Luna :)

Hej! :D 
Idag var det utvecklingssamtal på skolan kl 4 så jag blev senare till stallet än vanligt :/
Luna var verkligen jättemörk efter klippningen!! Hon var superfin och det var skönt att hon inte var så långhårig och tufsig som förut.
Hon var väldigt lång när jag red men i övrigt fin! Hon lyssnade ganska bra och så. Jag tränade på mycket övergångar, halt-skritt, halt-trav, skritt-halt, trav-halt, skritt-trav, trav-skritt, skritt-galopp, galopp-skritt, trav-galopp, galopp-trav o.s.v :) Det gick bra! Mjuka och fina övergångar :) Övade även lite skänkelvikningar, öppnor och slutor. Slutan gick bättre än vanligt i båda varven. Öppnan var helt okej. Skänkelvikningen var jättefin, hon sträckte ut och använde bakbenen fint. Tränade även på att fatta galopp på långsidan eftersom att hon alltid fattar fel och även det gick bra! Tränade på fina halter och att hon skulle stå kvar och vänta, komma fram i trav direkt frå halten och sånt :)
Övade även på lite ökningar och kortningar. Luna var väldigt känslig för skänkeln nu efter klippningen och det var ganska bra och skönt! :) Så med andra ord tränade jag på lite allt möjligt under en timme. Som en genomgång. Ska ju träna för Reine imorgon så det bådade gott inför imorgon :) <3 Så det får vi hoppas blir bra! :D
-----------------------------
Vill ni se lite för- och efterbilder på Luna som klippt och oklippt? KOMENTERA snälla!!! <3
0 Kommentarer till "Duktig Luna :)"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!